Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-03-02, 23:22
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Musen som tjöt

Nej, det här är ingen tråd om mina söta katter. Det är inte katten på bilden som är huvudpersonen, utan musen. Den i hinken. Den ägnade jag en halvtimma åt att oskaddliggöra i natt. Halv tre var jag färdig.

Musen är en pipmus, köpt i en zoobutik. Min ena katt älskar såna och har haft tre stycken. När man köpt den rycker man loss en liten flik som aktiverar ett chip inuti musen. Det piper varje gång nån rör musen. Kul. Just det här exemplaret har haft ett ovanligt högt, skärande pip - det kan variera lite grand.

I natt skulle jag leka med katterna innan jag la mig och kastade iväg pipmusen som jag brukar. Fast den här gången hängde den sig. Den slog i golvet och började TJIRP-TJIRP-TJIRPa i ett. Trots att den låg still som en död mus, den pep ändå.

TJIRP-TJIRP-TJIRP-TJIRP. Jag dängde den i golvet flera gånger för att det som hakat sig skulle släppa - men nej. Började bli lite svettig för det var mitt i natten och musen pep HÖGT, var rädd för att grannarna skulle höra det. Den lät som en riktig brandvarnare

Ville heller inte förstöra den för den är ena kattens favoritmus.

Men till slut blev jag tvungen. Den tystnade ju inte. Så trots att den är ena kattens favorit höll jag den kallblodigt under badrumskranen och vred på vattnet. TJIRP-TJIRP-TJIRP-TJIRP. Den tystnade inte

Jag höll den under kranen i flera minuter men det enda som hände var att pipet dämpades lite. Tjirp-tjirp-tjirp. Det kan inte vara möjligt. Musfan är ju genomblöt.

Spolade upp vatten i en hink och la musen där. Tjirp-tjirp-tjirp. Tryckte bestämt ner den under vattenytan. Tjirp-tjirp-tjirp.

Efter 20 minuter i hinken bytte jag taktik. Rullade in den i en tjock handduk och la den längst in i en garderob. Tjirp-tjirp-tjirp.

Då fick jag nog. Skit samma att den är en favoritleksak. Jag tog fram saxen, klippte upp pälsen runt magen, tog ut det hårda "ägget" av plast inuti - TJIRP-TJIRP-TJIRP - konstaterade att där behövdes en pytteliten stjärnskruvmejsel vilket jag inte äger, demolerade skruven med spetsen på saxen - TJIRP-TJIRP-TJIRP - högg till slut upp luckan i plasten med saxen och lyckades peta ut de två små platta batterierna som låg där. tjuuuuurrp...... tjuuurrrp.... klagade musen dystert och sen blev den TYST.

Under ena kattens haka skymtar man här batterierna, sen följer plast"ägget" och till slut pälsen. Den la jag på tork och sparade, för den är ju faktiskt ena kattens favorit.

Är det bara mig sånt här händer?

Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:14.