Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-07-24, 23:26
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Boende i Pigadia

Planeringen för vårt besök på Karpathos rullar vidare. Just nu sitter jag och söker på nätet efter lämpligt boende för oss under 2 veckor i september i Pigadia.

Från karinafp har jag redan fått tips om Regina som verkar intressant. Har lagt mail med en förfrågan till dem men inte fått svar ännu. Söker vidare för att ha flera alternativ att välja bland.

Har kollat lite på Amaryllis som verkar ha ett bra läge centralt i Pigadia och hyfsade priser.

Det vi söker är följande:

- Helst 2-rumslägenhet, men prisnivån kan göra att vi får acceptera även en studio.
- 2 separata sängar (twinbeds)
- centralt läge i Pigadia = max 700 m från centrum
- ej bottenvåning = markterrass
- prisnivå max 40-45 euro/natt
- om det är trevlig utsikt från balkongen så är det ingen nackdel

Det låter väl enkelt.
Utifrån detta tar jag gärna emot lite färska tips och förslag. Är medveten om att både boende och tavernor är mycket personligt och subjektivt. Men ändå är det ibland bättre med lite personliga tips än beskrivningar på nätet som kan vara väldigt gamla och inaktuella.

Har t ex någon av er färska erfarenheter av Amaryllis? Eller andra ställen som kan stämma in på beskrivningen?

En extra fundering: Någon som har lite koll på bokningsläget i Pigadia? Numera känns det som att de flesta reser förbokat över nätet. Men hur är det i Pigadia i september? Skulle man våga ta en rövare och vänta tills man kommer dit och kolla på plats? Då ser man ju åtminstone vad man får. Men inte kul att ägna en hel dag att hitta något vad som helst om det är fullbokat. Finns någon på plats som vet?

Masse
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:16.