Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2015-08-12, 21:44
JohannaC JohannaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 6
Standard Spontanbokad flygresa t/r mykonos 2v, öluff?

Halloj,

Jag ramlade över en megabillig flygbiljett igår, t/r 2v till Mykonos 22/8 som jag spontanbokade. Jag landar vid 11 och tänkte ta mig direkt därifrån. Har läst på en del om öarna i Kykladerna och har hittat en bra rutt (tror jag). Se nedan.
Mykonos->Andros->Syros och därifrån direkt ta en båt till Serifos->Paros->Mykonos.
Jag har dock ett par funderingar. Till en början skulle jag gärna vilja skippa Syros och/ellee Paros, men det verkar svårt att ta sig till Serifos? Samt tillbaka till Mykonos. Läste också att det blåser mycket på Serifos, innebär det höga vågor och gungiga båtar?
Har ni tips på någon annan rutt? Reser ensam så jag skulle tycka det var roligt att hamna på öar där man kan träffa andra, inte nödvändigtvis en partyö utan mer genuint grekiskt. Är det vanligt med andra ensamresande öluffare?
Borde jag boka båtbiljetter innan? Och boende, en del menar på att det är rumsraggare överallt och andra har knappt sett några? Is i magen är inga problem, men jag skulle gärna vilja ha tak över huvudet nattetid.

Tar jättegärna emot alla tips! Serifos och Andros vill jag gärna till, men är såklart öppen för förslag.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT