Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-12-26, 17:44
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Nöjd med vår helg...

Ingen skinka, ingen lutfisk, ingen korv, ingen Alladinask, inga paket...men vilken trevlig helg vi har haft!

Vi har nämligen snickrat en kompostlåda och städat verandan.

Folk som besöker oss för första gången får en konstigt flackande blick och ser lite bestörta ut. Det är kanske inte normalt att ha huset fullt av symaskiner, de flesta såna där farmorsmaskiner, svarta med trampdrift...icke heller att ha en vildsint virkessamling på verandan....verktyg av de mest skiftande slag lite överallt...

Jag är ju van, så jag lider inte så mycket av det. Min man är en duktig hantverkare, han blir rentav lycklig när något går sönder, det må vara elektriska prylar eller vad som helst, han kan laga allting. Det är sant.

Men ibland får jag rycket och vill få lite ordning så att man åtminstone tar sig fram på verandan. Inför hotet att jag ska börja bära iväg hans skatter går han med på att städa. Minst vartannat år ...

I stället för att bara klaga föreslog jag att han skulle snickra en låda till komposten, en ram utan botten. Det har vi roat oss med i två dar nu, och den blev jättefin. Stor! 1.50 x 0.75 x 0,60. Tack Fred , för alla brädor vi fick av dig inför flytten, de där vi använde till att göra tre våningar i skåpbilen!

Otroligt lämpligt tillfälle att rensa på verandan, att ställa saker på bättre sätt, att sortera ut virke som kompisen Nikos ska få att elda i sin kamin.

Trött men nöjd efter att ha släpat lådan på plats i nedre trädgården, och att ha skottat över all kompost från de trasiga gamla behållarna...

Så kan man ju också fira jul. Lite solbrända tror jag vi blev, om det inte är vinden som rosat kinderna.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:12.