Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-12-28, 10:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Återseendets glädje väntar

Tidigt i morgon bitti lyfter planet från Växjö till Teneriffa och Puerto de la Cruz. 14, förhoppningsvis soliga, dagar väntar. Prognosen visar på en solig första vecka i alla fall. Vi ska bo högt upp ovanför den absolut centrala delen i av Puerto de la Cruz, med 10 min trapp-promenad ner till centrum. Stor trädgård och pool och härlig omgivning för morgonrundan!
Många, långa promenader väntar förstås, med kaffe, vin -och tapaspauser.
I år hyr vi inte bil efter parkeringsdebaclet förra året med bortforslad sådan Vi såg så mycket under våra tre dagar med bil runt ön så denna gång utnyttjar vi bussnätets turer till de många fina byarna. Självklart blir det också minst en dag i huvudstaden Santa Cruz som vi gillade, men inte hann se allt av under vår förra tur dit.
Efter mina sammanlagt 5 höstveckor i Grekland så blir det kul att träna spanskan igen och vi längtar verkligen åter till denna charmerande ö.

Så nu efter frukosten sätts det igång med att stryka kläder och hämta resväska och börja packa. Denna gång tar jag en lite större väska än vanligt. allt fraktas ju fram till dörren på hotellet... Jag funderar faktiskt på att köpa skor denna gång...

Ha ett fint nyår hemma!!

Lissi
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:47.