Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-12-29, 00:02
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Öluff 2016? Vart?

Hej igen kalimeraner! Längesedan jag var inne på Kalimera. De senaste två somrarna har maken och jag billuffat i norra Spanien. God mat, gott vin, vackert och grönt landskap, lagom varmt - ja, vi har kort sagt varit väldigt nöjda.

Men nu funderar vi... och tar gärna emot synpunkter.
Hur ska vi göra nästa sommar? Ska vi billuffa i södra Spanien som omväxling (det finns mycket att utforska där, ställen som jag besökt tidigare - Granada, Cordoba, Rhonda, Sevilla...och säkerligen mycket annat) eller ska vi båtluffa i Grekland? Vad tycker ni här på Kalimera? Vi har aldrig båtluffat på tumanhand. Sist vi båtluffade hade vi två tonåringar med oss.

Det som lockar med Grekland är just ölivet, gärna små öar, lugn och ro, torg med ett träd i mitten, en kall öl, skugga att sukta efter. Att slippa sitta i bil. Lutar nog mot Grekland trots allt.

Först var vi helt inne på att åka tillbaka till öar som vi besökt tidigare (t ex Amorgos, Andros) plus en ny. Nu börjar jag fundera på om det inte är roligare att besöka nya öar, i stället för att återbesöka och kanske bli besviken.

Vi tar gärna emot tips på lämpliga öar att besöka, öar som passar till en rutt. Räknar med att vara bort två-högst tre veckor. De öar vi har besökt är Rhodos, Tilos, Samos, Naxos, Amorgos, Andros, Tinos, Syros och Schinoussa. Jag tror inte att jag har glömt någon nu. Vi är inte ute efter nattklubbar och skränigt uteliv, inte heller långgrunda stränder eller shopping. Någon bergsby att knata upp till som på Amorgos är inte helt fel.

Tackar på förhand!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:53.