|
|||
|
|||
Det här med resebrevet...
Sitter just nu och knåpar på resebrevet från julresan till Aten. Men det är jättesvårt och nu har jag definitivt fått en mental spärr att fortsätta. Å ena sidan vill jag ju inte att det ska bli ett politiskt resebrev, samtidigt är det stört omöjligt för mig att inte landa i krisen eftersom jag ju hade tre uppdrag under resan också. Hur ska jag göra; Kan man skriva ett brev om hur jag upplevde Aten nu och med de effekter av krisen jag såg, det (iofs mycket lilla) arbetet jag gjorde på plats men med alla de berättelser jag fick under min vecka och flera av de mskor jag mötte som drabbats outsägligt hårt.
Eller ska jag bara skriva ett resebrev om jolly good och alla vackerheter jag också såg. Jag vill ju göra reklam för Aten och syftet med ett resebrev är ju att locka fler att resa dit. (Jag har absolut tillräckligt många superfina och glada upplevelser av Aten, även efter denna resa, för att sanningsenligt kunna göra det.) Samtidigt; För mig är det viktigt att båda sidor kommer fram trots att min erfarenhet är liten jämfört med många andras, som varit på plats längre. Att folk får veta hur illa det faktiskt är på sina håll och hur hårt besparingspaketen slår (av det förhållandevis lilla jag såg då vill säga). Det skulle samtidigt kännas fel och orättvist att inte dessa människor får komma fram alls. De är ju nästan som en ny och osynlig "klass" för oss här uppe i Norden eftersom media så sällan ger deras bild eller erfarenheter. Blandar jag och mixar så blir det rörigt och alltför långt. Ska jag skriva två. Men då blir ju det ena inte ett resebrev riktigt. Och Kalimera är ju trots allt inte ett politiskt forum utan ett reseforum. Kan ni gamla skribenter hjälpa mig på traven här. Hur ska jag göra? Eller tänker jag för mycket nu igen. Senast redigerad av Thira den 2016-01-12 klockan 21:20. |
|
|