|
||||
|
||||
fantastiska platser på kreta???
berätta om era finaste ställen ni besökt på kreta.
det är ju en stor ö och jag förstår det finns många, men det vore kul att höra om era EGNA pärlor. själv hyr jag alltid bil och har varit runt på många platser,en del byar har man bara fikat i och andra har man stannat till lite mer och utforskat. en gång hyrde vi motorcykel och körde över lassithi platån det var fantastiskt, där är inte långt till grottan i psychro där självaste zevs sägs blivit född. och uppe vid grottan får man en fin utsiktsbild av hela platån. det finns så många små och fina platser att se och lära känna på kreta. i hamnen i kastelli (inte långt från kissamos)åt jag en härlig fisk lunch. badat ute vid chrissy island (båt från irapetra) ett lite bortglömt paradis. och en annan plats jag rekomenderar att besöka så är det uppe i malaxa(ovanför soudabukten),ät en middag där man blir inte besviken jag lovar och utsikten glömmer jag aldrig. stranden i xerocambos som ligger på sydsidan av sitia distriktet är en härlig strand med mycket lite folk. den lilla ostfabriken gömt uppe i pervolakia som producerar greklands bästa ostar, där handlade vi hem mycket ost, dom till och med vaccumpackar. man kan göra listan så lång och till alla som funderar på kreta ge ön en chans som sagt där finns så mycket fint. myssa..... |
|
|