Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-03-21, 17:48
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Lyfter blicken

Där jag sitter vid datorn har jag bara en vit vägg framför mig. Men om jag vrider mig åt höger cirka 30 grader ser jag genom fönstret blå himmel, ett stort barrträd och ett gammalt hus som står tomt. Inte så mycket att titta på.

Vrider jag mig däremot åt vänster, sådär 90 grader, ser jag genom verandadörren närmast en svensk snickarbänk, och tre utombordsmotorer på stativ. Med lite fantasi kan man ju föreställa sig att motorerna driver vårt hus , nej, sån fantasi har jag bara ibland...Oftast sitter en rad katter där också, på utombordsmotorerna och snickarbänken, uppfordrande stirrar de på mig , den allmänna meningen är " var är maten?"

Nedom räcket skymtar några mandelträd och långt nedanför taket på vår husvagn. Bortom den går sen berget brant uppför , just nu grönt, ofta med flockar av getter på väg till något trevligt getställe. Klockorna pinglar intensivt.

Bortom bergskanten ett annat berg, och bortom det ett annat berg...mycket sten i det här landet...och sen blå himmel igen, äntligen alldeles klarblå.

Det var det första jag såg i morse när jag drog ifrån gardinerna, blå, blå himmel, riktigt grekblå, alla fattar.

Och luften var ljum, mild och väldoftande.

Såna morgnar vill jag gärna ha.

Vad ser du om du lyfter blicken från datorn, plattan,telefonen?
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:18.