|
||||
|
||||
Första besöket i Nafplio
Hej alla!
Tänkte bara skicka en liten hälsning från Nafplio, det är ju faktiskt tack vare er jag är här. Anlände till ett molnigt Aten på förmiddagen, och lyckades navigera rätt till bussarna hyfsat enkelt tack vare Admiralas toppenbeskrivningar. Även i Nafplio var det molnigt när jag kom fram, vilket var tur. För taxichauffören släppte av mig och min tjugofemkilospackning femhundra meter från hotellet. Utan att peka ut riktning. Jaja, tack vare hjälpsamma greker kom jag fram till slut efter att ha släpat väskorna upp och ner för ett gäng trappor. Mitt hotellrum är gigantiskt och trots att det ligger på första våningen har jag en härlig utsikt över takåsarna. Dock finns det ingen minibar, jag hade glömt köpa läsk och var otroligt sugen på Cola. Frågade i receptionen om de hade. Tyvärr inte. Men tio minuter senare knackar det på dörren och där står receptionisten med en bricka med chips, cola, glas med is och till och med sugrör. Det här härliga landet och dess härliga människor. Har inte hunnit se så mycket av Nafplio än, är alldeles för trött för det. Åt pastitio på en taverna på en gata precis vid hotellet. Regnet smattrade mot parasollet. Men jag satt ändå ute och njöt av min första Mythos. På måndag kommer sommaren, enligt tavernaägaren. Imorgon ska jag ta tag i det här med uppsatsen, även om jag hellre skulle vilja se mig omkring. Men det tar jag när vädret är bättre. På återseende, och igen TACK för att ni inspirerade mig att åka hit! |
|
|