Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-05-16, 07:56
lelo lelo är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Ö-val 2016

Hej! Behöver lite råd och vägledning inför val av grek-ö Har ganska smalt med val eftersom jag + sambo endast kan åka v.23, avresa lör/sön från cph. Står just nu och väljer mellan Paros, Ios eller Skiathos.

Vi är ute efter en lugn vecka med sol, bad, fina stränder och god mat! lite butiker osv att kolla i på kvällarna. Vill hellre bo centralt än långt från stan men nära till fin strand. Bästa är ju såklart att kunna bo nära stad + fin strand (typ Lassi/Kefalonia.. lagom avstånd in till Argostoli)!

Kan inte bestämma mig eftersom jag tvekar på restiden till Paros, 3 timmar båt + vart ska man bo? Var där när jag var liten och då bodde jag i Piso Livadi. Nu kollar vi på att bo i Parikia, hotell Asterias eller Pandrossos.. ligger nära Livadia-stranden enl. karta. Eftersom vi bara är iväg en vecka känns det ev. lite långt med restid på 3h utöver flyget.. + bussresa från hamnen i piso livadi till parikia? (som tar..?) men om man bortser från det är jag mest sugen på Paros.

Ios är jag också osäker på vart man ska bo. Vi är 26+28 år och är inte ute efter fest (lite liv vill vi ha, men inte aya-napa stuk), men vad jag har förstått det så är det lugnare på Ios i början av juni? (vi kommer isf. vara där 4-11/6). Har kollat på hotell Petros Place i hamnen och Marcos vid mylopotas-stranden. Vi brukar alltid hyra bil eller fyrhjuling ett par dagar, men vill gärna ha närhet till fin strand att antingen gå eller ta buss till.

Skiathos är sista valet eftersom vi var på Skopelos förra året, sen finns det just nu inga hotell i den prisklass vi tänkt oss. Vågar man ha lite is i magen kanske det hoppar upp på rankingskalan Vart ska man bo isåfall?

Hade varit jättetacksam för lite hjälp och råd!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:13.