|
|||
|
|||
Ö som påminner om Peloponessos
Ja, jag vet. Jag har mycket kvar att se av Peloponessos. Och det vill jag se. Alltihop. Jag älskar fastlandet (om man nu kan säga att halvön hör dit och det tycker jag man kan).
Men OM OM OM jag händelsevis skulle få för mig att bli lite vild och galen och istället besöka en ö. Vilken skulle ni rekommendera då? Jag är inte intresserad av Kykladerna. Har fått nog av allt det blåvita för ett tag. Har funderat lite på öarna runt Kefalonia. Paxos t.ex. Sandstrand eller klapperstenstrand har ingen betydelse, bara det går att bada så är jag nöjd. Är inte fullt förtjust i höga vågor så om det finns fina små badvikar så är jag nöjd. Är av insikten att även de mest turistexploaterade resmålen kan vara hur bra som helst bara men söker sig ifrån de mest exploaterade byarna och gatorna. Så ge mig gärna tips på just er favorit så ska jag kolla upp dem lite närmare. Har också funderat på Kythira eller Chios eller kanske Kreta osv. Jag vill leva bland grekerna i största mån för där trivs jag bäst så gärna någon genuin by eller stad för den delen (gillar båda). Men, som sagt, det gör mig inget om det är en charterö heller, för man kan ändå alltid hitta sina smultronställen. Bussförbindelser över ön är viktigt. Senast redigerad av Thira den 2016-05-27 klockan 13:38. |
|
|