Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-09-07, 18:18
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Hilsen fra Lipsi

Jeg læste om det uvejr, der har ramt dele af Grækenland hårdt - det er jo forfærdeligt

Her på Lipsi så vi intet til uvejret.

Som førstegangsbesøgende har jeg her sammenfattet mine umiddelbare oplevelser efter 3 dage på øen:

1. Efter at have været på Tilos i juni, hvor (næsten) alle, man mødte hilste på en, er det ikke tilfældet her på Lipsi. Dette, tror jeg, var grunden til, at det tog mig et par dage, før jeg følte mig rigtigt hjemme.

2. I første omgang blev jeg noget skuffet over standarden på strandene, selvom jeg havde læst, at de ikke er så fantastiske. Nu har jeg fundet mine favoritter og har ingen grund til at være skuffet

3. Jeg ankom fra Pythagorion om morgenen, og var eneste turist, der stod af. I de følgende dage kan jeg konstatere, at der er flere, der forlader øen, end det antal, der ankommer. Jeg har ikke noget at sammenligne med, men synes her er få turister. De fleste af dem, der er her, synes at være fra Italien. Faktisk hører jeg mere italiensk på tavernaerne, end jeg hører græsk. Dette skyldes også, at mange af grækerne faktisk taler italiensk.

4. Uanset tidspunkt på dagen, står der 2-3 på havnen, der tilbyder logi. Indtil nu har jeg ikke set, at disse har haft heldet med sig

5. Maden holder høj standard

6. Hvis man ikke kan fremvise kørekort til motorcykel, kan man kun leje 50 cc moped. Eller også er det fordi, jeg er af hunkøn

7. Jeg havde glædet mig meget til "5 Island Tour", men har desværre valgt den fra. Da jeg første gang så og ikke mindst hørte, båden kom tilbage fra en sådan tur, blev jeg lidt mistænkelig og forhørte mig, om der blev spillet sådan høj musik under hele turen. Det bekræftede kaptajnen. Jeg troede, at det kun var et Samos-fænomen. Synd synes jeg, at de flotte oplevelser (efter min mening) ikke kan nydes i fred og ro.

8. Efter at have læst, hvad jeg har skrevet, kan det lyde, som om jeg er negativ. Forstå mig ret. Det er jeg IKKE. Dette skal udelukkende betragtes som mine personlige observationer. Jeg trives fortræffeligt og har ingen planer om at rejse herfra hverken i dag eller i morgen eller i overmorgen, eller....
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:11.