|
|||
|
|||
Oktobervecka med krigshistoria på Kreta, tips sökes
Hej!
Jag och gubben kommer vara på Kreta 13-20 oktober och officer som han är så är han väldigt intresserad av krigshistoria Då jag redan kommer vara på plats på ön när han kommer har jag utnämnt mig till "reseledare" och ska få ihop det med sevärdheter och boende. Vi kommer till att börja med vara i Agia Pelagia 2 nätter och passar då på ett besök på Knossos mest för att det är obligatoriskt Sedan vill jag hemskt gärna en natt till Loutro, jag älskar det stället men har aldrig varit där så här sent på säsongen...Är det kanske inget vidare när dom stänger i oktober? Det finns nåt krigsmonument i Chora Sfakion om jag inte minns fel så då kan man få in det också. Från Loutro sedan upp till Chania där vi skulle bo 2 nätter för att besöka krigsmuseet, kyrkogården i Souga Bay och Maleme. Finns fallskärmsjägarmonumentet kvar? Har läst att det ska vara svårt att hitta... Letar boende i Chania och har kollat på Arocaria som många tipsat är bra. Har även fastnat lite för Hotel Doge (eller verkar tidigare hetat Artemi´s rooms) som är mitt i gamla stan vid hamnen. Båda verkar jättemysiga och rimligt pris. Hur är det i Chania och Nea Chora i slutet av oktober? Vill ju gärna att det är öppet så att man kan gå ut och äta och ta en drink eller två... Tips på sevärdheter och boende tas tacksamt emot, jag åker den 6e oktober och lääääängtar! |
|
|