Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-09-18, 07:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Hälsning från Tinos.

Jag skrev nyss men det försvann nog ut över havet som jag nu är på, ombord på Hellenic Higspeed som snabbt tar mig till Tinos på 1 tim 55 min utan stopp. Så fortsätter båten till Mykonos- Paros- Ios- Santorini. Ganska mycket folk ombord. WiFi ingår.39 € till Tinos.

Resan igår gick bra. Min incheckade väska( sill till Nikoleta kräver incheckning) kom snabbt och utanför ankomsthallen ca 50 m t h väntade Hotel Avras shuttle för att ta nyanlända till hotellet. Bra gratis service!
En underbar kväll väntade med 26 grader kl 22. Fest på torget I Rafina med massor av folk, fulla tavernor och grekisk livemusik från en stor scen. Det festades över hela Grekland vad jag förstod. Varför vet jag inte, men jag älskar grekernas förmåga att njuta av livet när det går. Annars tar ju eländet över totalt!
Jag åt ett par smårätter I den sena timmen bla en nyhet för mig. " Tomato rose" , en stor tomat öppnad som en blomma med olja och kapris I och någon örtkrydda smulad. Så runt om väl kryddade oliver. Gott! Timmen blev sen och så efter en god natts sömn gick jag straxt efted kl 6 I underbart väder ner till hamnen för att köpa min biljett. Om en knapp timme kliver jag iland på Tinos för 17e gången.

Lyckopirr!!
Fortsättning följer...

Lissi - som kan notera att det är lite molnigt...
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:02.