Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-11-25, 13:41
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Hemma bäst

Efter en jättefin båtresa från Pireus till Kalymnos har jag nu, så här på eftermiddagen landat även själsligen. Närmare fem veckor i Aten ...alla strålningsbehandlingar avklarade, uppföljning ska ske här på Kalymnos.

Det hände massor de här dagarna. Jag träffade Lissi ! Jag träffade Thira ! Min systerdotter Helen kom! Sonen Nicke kom! Vi promenerade, åkte Metro, klättrade upp till Lykavittos, gick på museum, åt massor, ja inte alla samtidigt, men vartefter, mycket trevligt. Jag har gått mer i Aten än någinsin tidigare, och ORKAT .

Bodde hos en gammal väninna i våra gamla kvarter i Koukaki, ett skutt från Filopappos. Traskade Veiko och Dimitrakopoulo och Makryianni och Vyronas och Thision, Ghazi , Pireus och alla gator i Plaka och Anafiotika. Såg stadsdelar som inte fanns på den tiden jag bodde i Aten. Konstaterade att centrala delarna är sig lika men mer trafik. Köpte månadskort för pensionärer och åkte obekymrat på alla sätt.

Inte dumt alls. Hemma igen finner jag att jag fumlar med datorn, den har stått oanvänd...Tvättmaskinen jobbar, katterna blev glada att se mig, alla krukväxter är stendöda...

Dags att leva vardagsliv igen, tyst och lugnt.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:02.