Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-12-06, 23:15
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu

Reg.datum: jul 2005
Standard Kalimeras betydelse och påverkan

Nu när Janne ventilerat att Kalimera börjar bli pensionsmässig, blir man ju inte så lite orolig. Han lugnade oss sen med att pensionären kan vara vid god vigör i många år till, men visst börjar man fundera.
Den andra tråden blev ju så himla hätsk, så jag startar en ny positiv tråd istället. Dvs, här ska vi bara göra postivia inlägg.
Jag gjorde mina första resor till Grekland tidigt 90-tal. Jag kom i kontakt med Kalimera under senare delen av 90-talet, men det tog flera år innan jag gjorde slag i saken och blev medlem. Innan dess läste jag mycket i forumet och tog del av folk reseberättelser. Bland de första man la märke till var Arne & Birgitta, då de var (och är) flitiga skribenter, med resebrev, vykort och numera Kalimerahörna.

Åren har gått och jag har besökt Grekland årligen sen lång tid. Med tiden har jag blivit en av de som gjort mest inlägg (även om jag inte publicerat några längre resebrev).

Kalimera har ju givetvis påverkat mitt liv mycket starkt. Det finns ju inget land (förutom Sverige) man känner till lika bra som Grekland. Både geografiskt samt seder och bruk. Att googla på Grekland är ju sen länge synonymt med att hamna på Kalimeraforumet. I sanning en bit svensk internethistoria!
När forumet varit nere, känns det tomt och tyst och det känns som ingen förstår en, när man pratar Grekland. På jobbet är man den självklara grekexperten, som ALLA frågar om råd. Även på öar man inte ens har besökt är man rätt bra påläst, över vad som är värt att besöka, bra boenden, tavernor etc. Eg borde man kunna doktorera på Kalimera.
Vår dotter, som är uppväxt med Kalimera, har ställt frågor till oss, när vi diskuterat Grekland "Vem är den där Janne, egentligen?". Och när vi träffade Hasse med fru på Leros, frågade hon "Var det där dom där Arne & Birgitta, som ni pratar om hela tiden?"

Ja, Janne har med sin "hobby-sajt" forever ritat om kartan vad gäller upplysning och kunskap om Grekland. Jag tycker att han borde få ett pris som Internet-pionjär, för allt det arbete han lagt ned. Funnes det ett Nobel-pris för webbsajter, så borde Janne vara självklar vinnare.
NU är det ju tyvärr så här att ingen av oss blir yngre, även om man försöker hänga med. Vissa forummedlemmar har t o m redan kastat in handduken, men förhoppningsvis kan det fyllas på med nytt blod. Janne säger att han kanske har orken att driva den vidare i ett antal år till, bara han får ha kvar lusten och får vara frisk. Jag hoppas det blir många år till. Vad ska jag annars ta mig till?

Hur har Kalimera påverkat dig och ditt liv? Kom igen nu, med roliga och tänkvärda anekdoter!

/Netwolf
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.