![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ett "höstbråk", Jaha........
Som JAG tycker, en i allra högsta grad bagatellartad företeelse som tagits upp, AI som i och för sig har orsakat svallvågor tidigare. Jag gäspar, förvånas inte ett dugg över att medlemmar går i taket, lägger ut evighetslånga förklaringar om moraliska uppfattningar, folk blir på totalt helspänn emellanåt. AI kommer inte att försvinna, de svenska arrangörerna har ett antal av dem. Hör av er till dem istället och förklara hur förfärligt det är, hota dem med bojkott. Det här kommer att ebba ut, snart kommer det trevligare diskussioner. Några personer väljer avhopp, things happen. Nu kommer istället röster om "snälla, kom tillbaka......" efter ett par dagar börjar klagosången. De har ju hoppat av på grund av en eller flera anledningar, vad finns det för skäl att då göra avbön och återvända? Vad är det som sagt för fel på oss som inte har en tanke på avhopp, vi som håller oss kvar och inte vill vara vassa med tungan, hoppa på andras åsikter, fördöma osv.? Duger inte vi att diskutera med, måste man uppnå någon slags status för att vara mer attraktiv att diskutera med? Någon anses "ha betytt så mycket för Kalimera" (syftar nu inte på Janne) - då får ni väl anse det då men jag kan ändå inte förstå hur vi sorteras in i kategorier. Jag har inte mycket att bidra med vad gäller kunskaper, mitt resande baserar sig på upplevelser och vill någon ha ett specifikt uttalande om en plats, maträtt, båtresa, vin, fotografering eller annat så delar jag med mig i all enkelhet. Gå vidare nu, sluta älta det gamla. De som har hoppat av vill ju inte vara med och det är inte JAG som dömer dem även om jag högst privat tycker något. Men DET skriver jag inte om, av respekt mot dem och i viss mån er andra också. /Hasse ![]() |
|
|