#1
|
|||
|
|||
Frågor om en utförd båtbokning
Idag gjorde jag något jag aldrig gjort tidigare. Bokade båtresa Piraeus-Syros med Blue Star en dag i slutet av juni. Rutten i fråga går tydligen året om så tidtabellen fanns tillgänglig.
Använde mig av en sida som heter directferries.com trots att jag har för mig att openseas.gr "anses bättre". Det var bara det att jag navigerade på openseas först, gjorde steg för steg i bokningen och kom ända fram till kontokortsuppgifter och klickade för att få hela bokningen genomförd och godkänd............"ERROR". Gjorde så flera försök, "ERROR" och var samtidigt inloggad på "min" kontokortssida för att kontrollera att det inte hade skapats någon transaktion ändå. Vad som kändes märkligt var att ifrån openseas.gr så blev jag förflyttad till Blue Star´s egen bokningssida, det var den som inte fungerade där i slutskedet. Därför fann jag istället directferries.com och där fungerade hela bokningsförfarandet helt smärtfritt. Men så FÖRVÅNAD jag blev över att biljetterna för två personer nu istället blev c:a € 10 billigare än vad de skulle ha blivit vid mitt första (misslyckade) köp!! Använder ni andra directferries.com, eller vilken/vilka båtbokningssidor anses mest pålitliga? Att inte kunna slutföra en bokning som falerar på sista "benet", klicka iväg den efter ifyllda kortuppgifter känns inte pålitligt för fem öre! Jag fick INGET meddelande någonstans i proceduren att jag hade fyllt i några uppgifter felaktigt, telefonnummer, mailadress, eller dylikt, skumt! Så nu har vi "Direktferries Reference", "Ferry Operators Reference" och "Ferry Operator Ticket Number" som vi ska visa upp för att få biljetterna i Piraeus - är detta normal rutin för en båtbokning? C:a € 10 billigare var ju utmärkt / Hasse |
|
|