Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2017-06-08, 20:56
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Nyförälskad...

Fem dar sen hörde vi ett högljutt klagande MMMIIIOOO från buskagen. Där satt en liten svartvit kattunge, ömklig och hungrig. Jag lyckades greppa den och bar med mig den in, lyckades med en hand öppna kylskåpet, ta ut en halvtömd burk kattmat och hälla på ett fat, sen ut med katt och mat igen till buskaget. Den började äta, nej glufsa, samtidigt som den liksom sjöng ouououo för varje tugga.

De andra katterna var rätt nyfikna men höll sig på avstånd, avvaktande. Det är barnlösa ungherrar och ungdamer allihopa, välfödda och lugna.

Efter att ha ätit sig mätt försvann ungen som en blixt men kom tillbaka nästa dag. Nu har jag vunnit dess förtroende , den leker med en garntofs knuten på snöre, vild jakt och höga hopp.

Ingen ovanlig historia, nästan alla mina katter är hittekatter som någon langat över staketet. Det är roligt att kolla samspelet mellan de olika katterna, rangordningen är tydlig och den här MIO-ungen har redan lärt sig vilken kompis han kan lita mest på.

Jag beundrar energin och optimismen och opportunismen katterna visar. Snabba ilskeattacker går över direkt, vänlighet råder.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:30.