Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Visa resultat för omröstning: Kan du tänka dig att flytta till Grekland?
Ja 91 49.46%
Nej 55 29.89%
Vet inte 29 15.76%
Bor redan i Grekland 9 4.89%
Antal röster: 184. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-03-31, 14:54
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Jag flytt int – hur gör du?

Idag skriver vi den 31 mars och snön faller. Det är inte utan att man börjar tröttna och fundera på att emigrera till ett land med gynnsammare klimat. Varför inte Grekland? In en annan tråd skickar Dimitris och Agda hälsningar från ett Grekland där solen skiner och temperaturen ligger på runt 20 +. Kanske dags att flytta ner?

Skojar bara, jag skulle inte flytta bara för klimatet, jag vet hur jäkligt det kan vara i Grekland på vintern. Om jag skulle flytta till Grekland skulle jag göra det av andra orsaker. Till exempelvis en väldigt stor Lottovinst. Vi är nog många som pratat om att flytta till Grekland, men för de allra flesta stannar det vid prat. Många pratar, men få vågar. Eller vill. Själv tillhör jag den senare gruppen: jag vill inte flytta till Grekland. Jag har det bra här som Ferdinand säger. Men jag skulle gärna vilja stanna längre än var jag har råd med idag.

Hur är det med er andra? Skulle ni kunna tänka er – med handen på hjärtat – att ta steget ut och flytta ner till Grekland? Lägg din röst här ovan.

Senast redigerad av Kalimera den 2006-03-31 klockan 15:01. Anledning: Tillägg
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:54.