|
||||
|
||||
Tacka mig för att Sverige gick till VM
Jag är en riktig fegis när det gäller viktiga matcher i fotboll. Jag klarar inte av att titta, för jag blir så jäkla besviken om mitt lag inte vinner. Men det finns en fördel med det också: om jag inte tittar går det oftast bra för mitt lag. Som nu när Sverige gick till VM.
Matcherna i VM-kval och Play off som jag såg eller inte såg. Sverige-Nederländerna 1-1. Jag såg inte matchen. Luxemburg-Sverige 0-1. Jag såg inte matchen. Sverige-Bulgarien 3-0. Jag såg inte matchen. Frankrike-Sverige 2-1. Jag såg matchen. Sverige-Vitryssland 4-0. Jag såg inte matchen. Sverige-Frankrike 2-1. Jag såg matchen tills det var fem minuter kvar. Då avgjorde Sverige på övertid. Bulgarien-Sverige 3-2. Jag såg matchen. Vitryssland-Sverige 0-4. Jag såg inte matchen. Sverige-Luxemburg 8-0. Jag började titta när det var fem minuter kvar att spela. Nederländerna-Sverige 2-0. Jag såg matchen. Sverige-Italien 1-0. Jag såg inte matchen. Italien-Sverige 0-0. Jag såg inte matchen. Kontentan av detta är att det inte bara är Janne Andersson & Co som ska hyllas, jag har också en del i bragden. Bara så ni vet. |
|
|