Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2018-01-01, 19:41
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Öluff 2018

Nu har han gjort det igen, maken. Planerat klart resan innan jag hunnit rekognoscera orter på fastlandet. Det var ju dit vi skulle, men maken känner sig inte mogen för fastlandet ännu... Så det blir en mindre öluff igen.

Resan är redan bokad 2 juli-19 juli. Vi flyger från Aten till Astylapeia. Sedan blir det Amorgos och Santorini. Nästan en vecka på Astylapeia, en vecka på Amorgos delat på Egiali och Katapola och ungefär fyra dagar på Santorini. Astylapeia och Santorini är nya öar, Amorgos återbesök men det är längesedan vi var där.

Vad tror ni om det? För lång eller kort tid på någon ö? Vi har redan bokat en del boenden, men datumen går ju fortfarande att ändra. Andra tips?

Självklart beställer vi öguider och maken lusläser på forumet. (Och jag gnölar lite om fastlandet, men utan handfasta argument eftersom jag inte hunnit läsa på.)

Vi är väl egentligen inte så jättesugna på Santorini, men det går att flyga hem därifrån. Tänkte utforska ön med bil. Eller är annat färdmedel att föredra? En fundering jag har om Santorini är att många boenden där överhuvudtaget inte är avbokningsbara på booking.com. Antar att det har med öns popularitet att göra?
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:46.