Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2018-06-30, 00:02
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Greker i min stad

Sent 70-tal bekantade jag och mina väninnor oss med ett gäng grekiska killar/män som kommit hit för att arbeta.
Vi hade jättetrevligt och träffades på "puben" som man sa. Spännande och lite häftigt! Unga o gröna var vi då, i övre tonåren, och utan vetskap om varken internet eller kebabber. Där på puben lästes det tidningar, spelades tärningsspel och diskuterades..ja inte var det mycket festande av dessa män. Vi tjejer tyckte det var jättehäftigt! OCH vad vackra dom var!! Min kompis fick på något sätt tag i en grekisk LP-skiva. Vi lärde oss texterna utantill men hade ingen aaanig om vad dom handlade om. Vi sjöng med för full hals..för visst var det om hjärta o smärta..det kände vi😍
Undrar ibland hur det gick för Petros, Stelios mfl. Undrar åxå om nån vet vilken låt jag ibland fortfarande nynnar på..?
Jag sjöng en fras av den en gång i grekland för en taxiförare och han blev såå exalterad..haha..eller förfasad kanske!! Rent vokabulärt sjunger man: Votjes votjes meskafila diskfjas..mm. Kanske lite knasigt inlägg det här..men det bjuder jag på🙃 Sån är jag🤗
/Kajja
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:43.