Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #11  
Gammal 2019-05-03, 17:18
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos april 2019

Fredag 3.5 em
Hejsan!
Raett fin dag idag oxo....Kom upp raett sent, men kom iallafall upp...
Tog scootern och for ivaeg upp mot bensinstationen, och den nyaste jaernaffaeren, daer jag fixade tre stycken plastmunstycken till pistolen, daer vi har polyuretanet,for jag ska taeta lite hal i vaeggen, sa vi slipper fa in vatten i kaellaren. Ocksa lite sma skruv till traelister, som ska goras klart sen senaste besoket....
Sen till bensinstationen och snackade med Georgina, som jag fixat en engelsk bok till fran Jonathan. Hon skulle borja laesa den ikvaell, sa hon. Sen tillbaka till Zephyros,daer Andreas och deras dotter Sofia, jobbade med en stor tvaettmaskin, som kranglade....Jag fick vara med och hjaelpa till en stund, sen for jag till Nena pa lunch....
Blev somning efter maten, for hem och bryggde kaffe, sa jag piggnade till och kunde sitta still och laesa i solen. Forresten, peau vaegen upp till bensinstationen traeffade jag danska paret Bo och Anne, som som vanligt var ute och gick.Vi kom overens om att ga till Nena och ata middag kl sju, sa jag far snart ge mej att skriva....Naer jag for ivaeg fran dom, sa glomde jag att faella in sidostodet, sa det skrapade naer jag kom in i en kurva, men jag horde skrapet och raetade upp scootern och stannade och faellde in stodet....vikken tur, daer kunde jag ha vurpat ordentligt!!
Nu ner och gora mej iordning for middagen!
Mvh
Mikke
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT