|
|||
|
|||
Sv: Hur gör ni med kläder, ni som ö-luffar???
Med strandlinnen menar jag linnen man har till och från stranden, väldigt enkla som är lätta att skölja upp och som man inte är rädd om... Med finlinnen menar jag sådana man har på kvällen som är lite finare och roligare än enkla enfärjade i bomull
Det verkar som att min packning är lite för mycket...Får kanske tänka om och ta bort lite grejer från min lista. Några bekanta till mig ser ö-luffningen som en "livsstil", de har med sig så lite packning som det bara går med kanske 1 par shorts, en klänning, några toppar och linnen. Själv vill jag ha lite ombyten och dessutom kunna klä upp mig på kvällen. Det jag försöker tänka på i år är att bara ha med mig grejer som går att kombinera till varandra Jag fick för mig att det kunde bli lite kyligt på kvällarna, eller det kanske det inte blir? I så fall kan jag skippa leggings nylonstrumpor vill jag gärna ha i skorna, det blir så obekvämt annars, om jag inte vågar mig på att lämna de hemma och bara ha sandaletter med mig Mina föräldrar hade med sig minimalt med packning när de ö-luffade på 70-talet, hon sa att ingen märker om man haft samma kläder hela tiden eftersom man byter ö. Det roliga var att vi på våran luff träffade en del samma människor på både Naxos, Amorgos och Koufonissi Fler klädlistor vore kul så att jag blir lite "taggad" att välja bort plagg hahaha /Alexandra |
|
|