![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hade jag ingått i ett tjejgäng med liten plånbok hade jag utan tvekan åkt till Naxos. Där finns allt som man kan önska och man kan leva väldigt billigt om man vill.
Om ni bor i Naxos stad kostar det en euro att ta sig till de underbara stränderna, med utmärkta tavernor nära strandkanten. Stränderna är flera, så det går lätt att hitta nya platser varje dag. Själva staden är hur gullig som helst. Tar man sig upp bland smågatorna döljer sig det ena efter det andra, eller så kan man sitta vid hamnpromenaden och bara glo på det som rör sig. Det finns ett väldigt bra gyrosställe nere i hamnen, som också serverar underbara creaps, som är väldigt billigt. Är ni ute efter disco och nattklubbar vet jag inte hur det är, men har förstått att det finns att välja på. Skulle plånboken växa tycker jag alternativet är Mykonos. Där är det fart och fläkt, men man kan leva billigt även där. Gillar man gyros är middagen räddad. Det är dock dyrt att gå ut och dricka drinkar. Mykonos har för övrigt några fantastiska ständer och hittar man rätt placering på kvällen kostar det inte så mycket att bara sitta och titta. Det finns onekligen en del att se! Kommer själv att besöka båda dessa öar i sommar. Kan aldrig låta bli... Önskar er en trevlig semester Ann-Charlotte |
|
|