|
||||
|
||||
Pre-Corona vs nu
Nu grasserar COVID-19 eländet upp igen i flera länder. Nu med ännu större intensitet. Precis som Giesecke sa i våras! Kommer livet nånsin bli normalt igen? Jag tror inte det. Man har redan börjat anpassa sig till de nya "rutinerna". Saker som var så självklara pre-corona, börjar kännas lätt absurda redan nu, samtidigt som andra saker känns fullständigt normalt:
- Bunkra förnödenheter utifall att krisen kommer - Jobba på kontor istf för hemma - Åka kollektivt istf för egen bil (om man måste till kontor) - Inget konstigt med stormöten via Teams - Besöka toan utan att sprita händerna efteråt - Visa sig publikt med munskydd - Ta folk i handen - Pussa/krama folk utanför närmaste familjen - Hälsa på okända med armbågen - Träffa äldre släktingar IRL - Hjälpa till med daglig handel för 70 plussare - Åka med lågprisflyg femtielva ggr per år - Göra oplanerade besök hos vänner o bekanta - Hantera kontanter - Gå på bufférestaurang - Köa utan att hålla avstånd - Sitta brevid någon okänd på bussen - Acceptera att en vakt säger att du får vänta för det är fullt på bolaget/museum etc. - Digitala after work, där man dricker vin själv, hemma framför datorn - Dela taxi/uber med okända - Mer? Det här är min värld och då har jag inte radat upp alla ekonomiska konsekvenser som arbetslöshet, butiksdöd etc etc. /Netwolf |
|
|