Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Bildgåtor

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2020-12-25, 17:21
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Bildgåta fast utan bild - Fransman som kunde säga tolv på grekiska

Såg just bilder från Tilos där några spelade boule. Själv har jag senaste åren tänkt ta med våra bouleklot, vilket inte blivit av på grund av vikten. Men nu har jag tänkt till: om jag fördelar vikten: två klot i varje resväska och ett i varje handbagage, eller ficka. På tal om boulespel kan jag berätta vad som hände för ett antal år sedan då jag tillsammans två väninnor flög till Frankrike/ Nice, sen med bil till byn Valbonne där vi skulle bo i en av väninnornas hus. En av dagarna åkte jag och en andra väninna till Obut, en fabrik/butik där hon handlade ”riktiga klot”- rätt vikt och storlek (spelar/tävlar i Sverige).

Då hon ville prova de nya kloten stannade vi vid en av boulebanorna i Valbonne. Mina kunskaper i franska språket sträcker sig inte mycket längre än till artighetsfraser, och av erfarenhet vet jag att fransmännen inte pratar engelska. Men med gester och varma leenden (en kylslagen februaridag) kommer man långt, och snart spelade vi tillsammans med två äldre herrar (för övrigt de enda på banan). Efter ett tag gick tankarna till väninnan som stannat hemma och säkert undrade var vi höll hus. Att man spelar till tretton visste vi, men hade nu tappat räkningen. Det är nu jag tänker: jag kan inte lägga ut bildgåtor men kanske en gåta utan bild. :rolleySå nu undrar jag: hur fick jag veta ställningen, för det fick jag. Någon som vill gissa
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:10.