Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-05-09, 17:21
caveman caveman är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard lite frågor om allt rörande karpathos

Hej hej! jag och min flickvän har tänkt tagit oss för att säsonga i grekland denna sommar...vi har fallit för karpathos som första val då vi inte är ute efter värsta party ön tex kos rohdos och ios mf...Men vi har aldrig varit på ön så det finns ett gäng frågor som vi skulle vilja ha svar på...Väder mässigt tex varmt i vattnet?blåsigt? lång grunda stränder? mm...Bostad, är det dyrt att hyra över ett par månader? (vi vet ju inte om man får boende med ev jobb). Någon som varit och jobbat där o kan rekomendera några trevliga ställen? Båda två har mycket bra erfarenheter i bagaget från olika ställen vi jobbat på så det är nog de minsta problemet (alltså meriterna),vet ej om grekerna/arbetsgivarna kollar så mycket på dem? Jag söker jobb som bartender och fröken sötnos som servitris... MEN vi kommer ner den 16 juni nån som vet om det är för sent o söka jobb då? Vi vet ju inte när självaste högsäsongen börjar...
Hyra scooter/vespa vad kostar det per månad? Läst att det finns massa små badvikar/stränder att åka till om man har transportmedel så där skulle tips oxo uppskattas!!!

ja som ni ser så är frågorna många så dessa får räcka för denna gång! hoppas få svar och tack för en grym sida!

/kriss
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:32.