Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2024-12-17, 13:43
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard 14:e vintermånaden i Paleochora på Kreta.

Hej, jag är här i Paleochora för den 14:e vintermånaden på Kreta!

Att jag inte hört av mig beror på i första hand på att det är en svag internetuppkoppling, jag har gjort två försök som inte orkat med att komma iväg.
Sedan blev jag förkyld efter flygningen och har inte gått runt i byn och tittat till samhället.
Men nu gör jag ett försök och splittar så att bilderna kommer särskilt.

Jag hade en perfekt flygning där jag fick en bra assistans på Arlanda, som har blivit en katastrof när dom prioriterar att bli en marknadsplats istället för en flygplats.
Jag fick sedan sitta och vänta på planet som skulle ta mig till Kreta från Aten i ung. 4 timmar. Kom till Chanias flygplats drygt klockan 10.20 och där väntade min underbara taxichaffis George. Vi hade en trevlig resa till Paleochora. Naturen kan även vara vacker i mörkret. Den stora halvmånen lyste upp delvis bakom de vita molnen och delvis åkte man som i en tunnel då de stora trädens grenar hängde över vägen.
Precis före 24.00 anlände vi till Haris studios. Katerina hade satt in nyckeln i dörren till "min" studio 3. Även en retsina fanns i kylen och en låda med Melomakarona-kakor. Så fint av henne! Jag avundades inte Geoeg, som skulle åka tillbaka till Chania!

Så hela resan gick fantastiskt bra! Dagen efter fick jag träffa en hel del vänner, som hälsade mig tillbaka. Dom är så härliga!

Fortsättning följer....
Birgitta.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:17.