Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal idag, 14:06
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Knackande frukost hos Stella i Kardamili

Jag har träffat många mycket generösa hyresvärdar i Grekland, men ingen slår Stella i Kardamili på Peloponessos. När jag bokade fick jag detta svar via mejl: ”The price is 40 euro per day. In this price is included many gifts from Stella for every day: fresh eggs, oranges, traditional cookies, and more…” Det skulle visa sig stämma, med råge! Jag har aldrig tidigare varit med om en sådan generositet.

När jag kom till Stella frågade hon när jag ville ha frukost på morgnarna. Jag sa, kring sju brukar jag gå upp. Bra, knacka med en stol i golvet så kommer jag upp med frukosten, sa Stella.

Första morgonen vaknade jag 06.30 av att det åskade och blixtrade. Jag reste mig upp och slog skallen i en takbjälke. Duns lät det! Sedan låg jag kvar i sängen en stund och tittade på ovädret. Helt plötsligt kände jag ett behov att göra tvåan, så jag satte mig på toaletten och läste en guidebok om Mani (som denna del av Peloponnesos heter). Då knackar det på dörren och jag hör en röst ropa: Jannis! Jannis! Stella breakfast!

Läs den spännande fortsättningen här.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:41.