|
||||
|
||||
Vädret idag i Umeå
Normalt vaknar vi väl alla upp till en lördag då vi vill ha sol och varma vindar men idag önskar jag ihållande regn och 2 grader. Är människan inte riktigt klok tänker någon eller en riktig glädjedödare nej jag har bara gått en sväng runt hyreshuset för att begrunda effekterna av den årliga umetraditionen där jag själv deltog med stor glädje för ett antal år sedan. Har plockat upp ett femtontal trasiga flaskor, sopat utanför porten så att den lilla katten som någon i området äger och som ofta sitter och tittar på alla smågåglar som finns här ska slippa skada sina tassar utanför vår port i varje fall. Påskliljorna jag planterade efter flytten hit förra hösten finns det inte många kvar av och de få kvarvarande åker väl ikväll. Somnade i natt till ljudet av polishelikoptern som hovrade ovanför festområdet men gläder mig idag åt att våra massmedia ännu inte rapporterat om några allvarliga misshandelsfall, våldtäkter eller döda festdeltagare utan bara om den vanliga skadegörelsen, fyllan och bränderna som kostar både samhället och vårt kommunala bostadsbolag stora pengar.
Cykla är inte att tänka på den närmaste veckan och någon tur till affären nära festområdet blir det nog inte. Var bor jag då ja bara i en angränsande stadsdel till området där den anrika Fysikgrändsfesten hålls. Eva |
|
|