|
||||
|
||||
Halsningar fran en langluff
Har nu snart varit ute i tre veckor och lyckats halla mej fran datorer tills nu.
Har varit helnojd med allt hittills (forutom maneterna). Inte sa mycket vandringar denna gang da det var varmt fran borjan, mycket varmt tillochmed. Flyg till Samos som jag lamnade genast for Fourni. En o som direkt for upp pa min topp-5. Under dagarna pa F passade jag pa att gora utflykter till Ikaria och Thimena. Hade tankt stanna 5 natter, det blev 9. Den sista dock ofrivilligt da delfinen blaste in. Hade valt stanna nagra extra natter just for att ta delfinen och slippa tillbaka till Samos bara for att vanda. Typiskt nog var det den enda blasiga dagen tills nu. Nu var det inte sa farligt for mej men nagot att tanka pa for er som har flyg att passa. Efter forseningen pa Fourni la jag om rutten sa att jag akte direkt till Kalymnos och hoppade Patmos och Lipsi (tyvarr). Kalymnos har blivit en av oarna jag alltid forsoker aterkomma till, inte minst for deras fantastiska honung. 6 natter blev det har. Gratis traning far jag da jag alltid bor pa Melina, 127 trappsteg upp fran huvudgatan i Myrthies. Enda trakiga pa Kalymnos var alla maneter i borjan bara vid Telendos och Melitsaha men sedan massvis aven vid Mythies och Massouri. Fran Kal tog jag en tidig farja i lordags direkt till Naxos, smidigt nar det gar att passa in dessa turer som bara gar ett fatal ganger per vecka. 4 timmar mellan Kalymnos och Naxos, framme 9.45 ar en perfekt tvarforbindelse. Nu kvar pa Naxos till pa fredag med en avstickare till Aten i natt for att hamta en van som ska besoka mej nagra dagar. Pa fredag till Thira for 3 natter, efter det har jag manga alternativ men inget som jag vet sakert idag. bosse |
|
|