|
|||
|
|||
Balkongproblem
Jag flyttade i höstas till en liten ort utanför Malmö bl a för att det fanns en jättebalkong till lägenheten. (Det fanns ju fler anledningar naturligtvis... ) Balkongen är uppdelad i två delar och den marginellt mindre delen glasade jag in direkt så att katterna kan komma ut och få lite frisk luft och spana på fåglarna. (Och husse spana på grannarna ) Den andra delen ska jag nu näta in så att de verkligen får maximalt utrymme och själva kan välja om de vill sola i friska luften eller jäsa i "uterummet". Det är en dörr mellan som jag ska sätta en kattlucka i så att de kan komma och gå som de vill.
Så till frågan. På golvet i den delen som jag ska fixa till nu så finns det massor av det där vanliga gröna möget som växer på alla balkonger. Alger eller svamp eller vad det nu är för någonting. Vedervärdingt är det i alla fall... Så nu undrar jag hur man får bort eländet? Det ska inte bara väck, det ska helst lida under processen också... Alla tips mottages med tacksamhet hälsar Ossie och Vincent som vill ut dit så fort som möjligt. Och så behöver Husse en spark på något lämpligt ställe så han sätter fart och köper nät och virke och sätter igång.... Peter |
|
|