![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag var ju inne på att redan i år båtluffa, eller åka en vecka på charter, eller nåt - hur som helst till Grekland, men kom dock inte iväg.
![]() Pga att jag inte kom iväg till kära Grekland i år, så har jag beslutat mig att verkligen verkligen komma i väg nästa år och då hoppas jag att jag kan få semester i augusti. Jag har dock lite beslutsångest, då jag gärna vill besöka så många öar på en gång, då det är många öar som verkar så himla intressanta att besöka, så jag vet inte vilken ände jag ska börja i. "Nicke Nyfiken" som jag är också. ![]() Charterresor har man ju på egen hand gjort ett antal, och de är ju inga problem alls. Däremot är man ju nybörjare på båtluffandet. Jag har dock lite koll gällande packandet och fickpengar efter kikandet i andra trådar, men själva resandet har jag dock lite mer frågor om.. 1. Vilken/vilka ögrupper är de bästa att börja i om man är ny på båtluffandet? 2. Hur många öar ska man då besöka för att hinna på 2-3 veckor? 3. Vilken/vilka öar är de bästa som start och slutmål? 4. Ni som har båtluffat tidigare, har ni några tips på annan sysselsättning vila och kolla in omgivningarna när man är ombord på båten då man reser själv? 5. Jag har i för sig redan en guidebok "Förstklassig: Grekiska ö-världen", men finns det fler braiga och värda guideböcker att plöja sig igenom? 6. Båtbiljetter - ska man boka redan här i Sverige eller är det lätt att få tag på båtbiljetter på plats? Om man köper på plats - köper man då biljetterna ombord, eller har dem biljettkassor i hamnarna? Hur mycket kan en biljett kosta? |
|
|