|
|||
|
|||
Hemma från Korfu
Så! Nu är jag åter från resa till Korfu, en resa fylld av glada överraskningar och en del besvikelser.
Paret som skulle gifta sig blev (efter en oerhörd massa sista-minuten-jidder med papper och underskrifter och sånt) gifta, på den lilla gården utanför kapellet på den lilla ön Pontikonissi nära Korfus flygplats. Helt fantastiskt vackert. Och när allt var klart började det regna i brudslöjan! Bröllopsfesten var som väntat helt tokig och full av retsina, grillat lamm och dans. Jag bodde i Gouvia på ett enkelt men trevligt hotell, Apollos Villa Rosa. Själva Gouvia är dock inte mycket att hänga i julgranen. Mina förväntningar var låga, men det var värre än väntat. Två trafikerade huvudgator fulla av ödsligt tomma barer och turistbutiker och en sumpig - och i princip obadbar - strand. Korfu stad, dock! Vilket ställe! Ska jag åka tillbaka till Korfu är det där jag ska bo. Inga stränder, direkt, men badmöjligheter, och såklart en perfekt utgångspunkt för utflykter runt ön. Och staden på kvällen med sina torg, gränder och fort är fantastisk! Generellt är jag mycket nöjd och har haft en väldigt massa roligt. Jag förstår dock varför jag inte åker till Grekland såhär års. Det är varmt! Vi hade drygt 35 grader i stort sett hela veckan, och vattnet svalkar föga. Onödigt varmt, tycker jag. Nu väntar Karpathos i september! Senast redigerad av Ella den 2006-08-03 klockan 12:23. |
|
|