|
||||
|
||||
Dump av fysikt minne - HJÄLP!
Har idag fått problem med en av mina datorer. Kan inte begripa hur det uppstått, hoppas att någon här kan hjälpa mig att lösa problemet.
Körde en Windows uppdatering igår kväll, problemet kom när jag startade datorn idag, skulle kopiera en CD på cirka 300 MB till datorn. Det var under kopieringen felet dök upp för första gången. När jag startar datorn är allt som vanligt, förutom att CPU:n pendlar mellan 0 och högt trots att jag inte kör några program. När jag öppnar kontrollpanelen flyger CPU:n upp till 100 %. Strax därpå blir skärmen blå och dator påbörjar dumpning av fysiskt minne. Det finns inget annat att göra än att stänga av med off-knappen. Vid omstart säger datorn att ett allvarligt fel inträffat men att det är åtgärdat, men det är det inte. På mitt förra jobb hände samma sak ibland, då ringde jag till IT-service. Nu har jag ingen IT-service att ringa och hoppas därför att någon av er kan agera support. Bifogar ett foto av den blå skärmen. Någon som vet? Snälla... PS. Har inte installerat några nya program. |
|
|