Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-08-09, 12:03
Sofia80 Sofia80 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard Allmänt om Thassos...

Hmmm, jag vet inte, jag kanske är för godtrogen, men jag köpte nog lite väl mycket det här om att Thassos skulle vara ett ganska "nytt" oexploaterat resmål enligt vissa researrangörer. Bara för att Sverige inte har haft resor till Thassos direkt tidigare, så betyder inte det att resten av världen inte har haft det. Jag uppfattade det som att det var MYCKET turister.

Golden beach var i mitt tycke heller inte en strand som står för det traditionella Grekland - för mig är det små vikar som man hittar själv, utan 5000 tyskar och engelsmän. Det klarar vattnet brukar ju också borga för snorkling, men det kan man i princip glömma vid golden beach. Då rekommenderar jag istället varmt Zeus boat trip som gick från Golden beach - vacker båt som man badade från hela dagen i små vikar där snorklingen var bättre. Fick också möjlighet att fiska! Jag skulle rekommendera att ni som åker tar en båttrip FÖRSTA dagen ni är på ön eller så fort som möjligt - då ser man alla de små vikar som är så fina och som faktiskt GÅR att ta sig till - så att man kommer bort från hemska golden beach (det är så fruktansvärt kommersiellt, man ska hyra solstolar och får reklamblad och det är donutförsäljare och gud vet allt. HUA) En lite mindre strand var tex Aliki som jag tyckte var söt och som man kan åka till med buss rätt enkelt.

Glöm inte heller att titta på de små bergsbyarna - typ Panagia. Jättesöt.

Men en varningens ord gällande insekter - det är MYCKET getingar, det förpestade ganska många måltider för oss, trist nog. Jag hade också problem med myggorna eftersom de verkar gilla mig. Så ta med mygga!
Vi var inte imponerade av maten i början, värst var VIGLI som låg längst till vänster på golden beach - UNDVIK (råttor).

Underbar var dock Playa del oro som ligger mittemot golden beach camping, deras grillade fisk och lamm - smaskens, och vedugnseldad pizza som alltid går hem. Fedra var en annan som också var helt ok, även om menyn är som en mindre novell. En billig semester tyckte jag nog inte att det var när allt kom omkring - middagarna slutade ju alltid runt 35-40 E, och så är det frukost och lunch också, om man bor som vi gjorde.

Varmt är det förstås - så köp ett parasoll på en gång, man vill inte annat än att vara i skuggan.

Oj, vilket långt inlägg det blev - jag hoppas jag inte var alltför negativ men ärligt talat - man får vad man betalar för och det här ÄR charter. Hit åker MÅNGA. Visst präglar det ön!

/Sofia
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:27.