|
|||
|
|||
Vad tycker ni om Ios?
Hej,
det vore kul att höra vad ni andra har för erfarenheter av Ios, som jag och mina fyra barn besökte under en vecka i början av juli detta år. Nästan allt jag hittat att läsa om ön beskriver den såsom bestående av 20-åriga turister och nattklubbar i mängder, som fylls på efter midnatt... En specialitet tycks vara den mördardrink där bartendern häller hembränt rakt ner i halsen på en... Lockande, eller hur? Jag hade mina farhågor eftersom jag tillhör dem som sover på natten och är vaken på dagen... Väl där låg hotellet lugnt och idylliskt i hamnen. Helt tyst på kvällen och natten. Fantastiska stränder, rent och snyggt och trevliga greker. Lugnt och fridfullt i stan fram till eftermiddagen eftersom nästan alla turister fortfarande sover... Kort sagt en underbar vecka utan att vi såg någonting som liknade skrikande och/eller spyende skandinaviska tonåringar... En hel del tycks bero på vad man själv väljer att göra och när på dygnet... Kanske hade vi också särskild tur med hotellvalet (Petros Place, nära hamnen)? Kort sagt hade vi en underbar vecka - väldigt olik turistguidernas (t ex Vagabonds) ensidiga nattklubbsbeskrivningar... Skulle gärna ta del av andras Ioserfarenheter...? /Daniel A |
|
|