Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-05-21, 08:43
anafi05 anafi05 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard hjälp med resrutt

vi åker till Santorini den 18 juni och har bokat på Honeymoon, sedan ska vi till Anafi, det är bestämt...men sen?
Maken vill helst stanna på Anafi alla våra tre veckor, men jag tror att det blir lite väl långsamt för vår sjuåriga dotter. Problemet är vart vi ska resa sedan för att få både mer liv och rörelse - alltså främst fler barnfamiljer så dottern kan hitta en kompis - och samtidigt inte allför turistigt och svenskby-aktigt.
Jag tänkte först Naxos och kanske Agia Anna men nu höra av en vän att det är väldigt turistigt...jag klarar det, frågan är hur det går för maken som vill ha lugn och ro först och främst.
Sen har jag funderat på Amorgos och då Eigali eftersom den byn verkar vara bäst för barnfamiljer.
Vad tycker ni andra?
Både jag och min man är förälskade i Anafi för att det är lugnt och lantligt och fortfarande känns genuint grekiskt.
Helvetet för mig är Chaniastranden på Kreta med en enda lång rad hotell. Så den typ av ställen går helt bort. Riskerar vi detta om vi åker till Naxos? Jag var där senast 1980 så jag inser att det har ändrats mycket sedan dess.
Hur turistigt och dyrt är egentligen Amorgos?
Och till sist, vad är trevligast, Naxos eller Amorgos?
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:03.