Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-08-28, 14:12
sabinita sabinita är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard En vecka kvar!

Nu börjar det närma sig! På söndag, 3/9, åker jag och en kompis till Aten för att luffa runt i den grekiska övärlden under två veckor. Flyget hem går från Rhodos. Jag har samlat på mig lite frågor som jag hoppas att någon kanske kan svara på!

- Vi siktar på att hinna med 22:30 färjan från Pireus till Kykladerna, ankommer Atens flyplats 19:30. Tror det var en Blue Star-färja. Tror ni att vi behöver förboka biljetter till färjan? Väl på färjan: blir man ombedd att lämna bagage eller är det ok att släpa med sig stora ryggsäcken upp på däck?
- Färjan ankommer Naxos, Ios och Santorini. Vi ska sedan vidare till Amorgos, förr eller senare. Antar att det är lämpligast att kliva av på Naxos med tanke på båtförbindelse vidare?
- Antagligen kommer vi till Amorgos 4:e eller 5:e september, är det fortfarande såpass mkt högsäsong att man behöver boka rum innan? Helst vill vi slippa det och istället leta rum på plats.
- från Amorgos tar vi en färja till Dodekaneserna, antagligen blir det Patmos. Finns det någon som har bra boendetips där?
- Egentligen hade vi velat besöka Tilos oxå, då tänkt som sista ö innan Rhodos och hemfärd. Antagligen läser jag båttider och datum som en kratta med jag tycker att det verkar vara glest mellan färjorna Tilos-Rhodos? Vi vill helst inte behöva tillbringa någon natt på Rhodos utan ta oss dit hemresedagen, vi flyger hem sent på kvällen.

Två små, möjligen fåniga, frågor kvar : vet ngn var man kan köpa en sari här i Sverige? Har letat på Indidska och annat men hittar ingen... Kan va lämpligt att ta med sig. Vidare, hur fungerar taxin i Grekland, gör man upp om priset innan man sätter sig i bilen eller är det taxameter som gäller? Är själv vettlöst förtjust i att diskutera pris och pruta, vill helst ha ett klart pris innan jag sätter mig i bilen!

Kommentera gärna den tänkta reserutten! Tack på förhand!

-
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:24.