|
|||
|
|||
En vecka kvar!
Nu börjar det närma sig! På söndag, 3/9, åker jag och en kompis till Aten för att luffa runt i den grekiska övärlden under två veckor. Flyget hem går från Rhodos. Jag har samlat på mig lite frågor som jag hoppas att någon kanske kan svara på!
- Vi siktar på att hinna med 22:30 färjan från Pireus till Kykladerna, ankommer Atens flyplats 19:30. Tror det var en Blue Star-färja. Tror ni att vi behöver förboka biljetter till färjan? Väl på färjan: blir man ombedd att lämna bagage eller är det ok att släpa med sig stora ryggsäcken upp på däck? - Färjan ankommer Naxos, Ios och Santorini. Vi ska sedan vidare till Amorgos, förr eller senare. Antar att det är lämpligast att kliva av på Naxos med tanke på båtförbindelse vidare? - Antagligen kommer vi till Amorgos 4:e eller 5:e september, är det fortfarande såpass mkt högsäsong att man behöver boka rum innan? Helst vill vi slippa det och istället leta rum på plats. - från Amorgos tar vi en färja till Dodekaneserna, antagligen blir det Patmos. Finns det någon som har bra boendetips där? - Egentligen hade vi velat besöka Tilos oxå, då tänkt som sista ö innan Rhodos och hemfärd. Antagligen läser jag båttider och datum som en kratta med jag tycker att det verkar vara glest mellan färjorna Tilos-Rhodos? Vi vill helst inte behöva tillbringa någon natt på Rhodos utan ta oss dit hemresedagen, vi flyger hem sent på kvällen. Två små, möjligen fåniga, frågor kvar : vet ngn var man kan köpa en sari här i Sverige? Har letat på Indidska och annat men hittar ingen... Kan va lämpligt att ta med sig. Vidare, hur fungerar taxin i Grekland, gör man upp om priset innan man sätter sig i bilen eller är det taxameter som gäller? Är själv vettlöst förtjust i att diskutera pris och pruta, vill helst ha ett klart pris innan jag sätter mig i bilen! Kommentera gärna den tänkta reserutten! Tack på förhand! - |
|
|