Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-09-04, 15:40
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Köpa dator

Överraskande va ?

I går var jag för första gången någonsin ute i butiker och kollade hur utbudet var på datorer (PC).

Datorn som kraschade var köpt genom arbetsgivaren. Ska nu försöka inhandla någon slags dator som klarar mina krav (om jag nu vet vilka de är?)

Ännu så länge är det ett myller av detaljer jag måste få ordning på innan jag kan komma till det faktum att jag kanske kan börja glutta i plånboken. Jag visste t.ex inte ens att diskettläsare ej längre är standard (men jag anade).

Läste kort en insändare i ett IT-forum, någon frågade ungefär samma sak som jag - "vad ska man köpa för dator...." ? "Köp inte ett färdigt paket hos en datorstormarknad (typ ComputerCity, PCCity, ElGig. osv)". Varför inte undrar jag ? CPU´n och skärmen är väl åtminstone anpassade för varandra, vad kan egentligen gå snett där s. a. s. ?? Tangentbord och mus är väl knappast "vitala delar", eller ? Alla vi "normalanvändare" kanske inte har kunskap att förstå vad man ska välja hos en ev. mindre butik med "icke-världsledande" datortillverkare i lager ?

Jag tänker hur som helst tankar kring ex.vis HP, Fujitsu-Siemens, Packard-Bell, Dell, Acer (som flera bekanta säger känna till som ett bra märke), osv. Detta är de som finns i butiker runt om där jag bor, lätta att i såf all frakta hem om........

Det får ta sin tid, tänker inte förhasta mig nu när jag ännu så länge har dåliga kunskaper om vad som är prisvärt, har goda egenskaper, driftsäkerhet jag kan bli nöjd med.

Ge mig lite input, ni som har lust och har lite erfarenhet. OBS: bärbar dator, lap-top är uteslutet.

Hasse

Senast redigerad av Hasse den 2006-09-04 klockan 15:59.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:42.