Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-11-25, 16:35
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Elfråga

Jag fick härförleden en avräkningsfaktura för elen det sista året. (Jag har bara bott här i drygt ett år.) Jag tycker att förbrukningen på fakturan verkar vara alldeles för hög i förhållande till vad jag använder, och har förbrukat tidigare.

Så jag undrar om någon här kan hitta och orkar titta efter sin förbrukning i antal kWh under ett år. Jag skulle behöva lite mer underlag för att få fram en "normalförbrukning".

Det gäller en liten tvåa med normala el-prylar för en person. Kyl/frys, elspis, bänkdiskmaskin, micro, stereo, TV, dator... Inga konstiga grejer som kan dra iväg förbrukningen.

Förhoppningsvis finns det även kanske någon här som är bättre på det med el än vad jag är, och som kan svara på detta: Är det verkligen rimligt att elmätaren kan fortsätta röra sig efter att jag stängt av huvudströmbrytaren i lägenheten? Det gör nämligen min. Sakta men säkert. Ett varv på kanske 45 - 60 min. Jag tycker att det verkar mycket märkligt! Och på ett år så kan det ju bli rätt mycket.

Eftersom räkningen var en bra bit dyrare än en biljett t o r till Grekland förstår ni nog att jag vill kolla den. Så jag är tacksam för all hjälp och info.

Peter
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:05.