Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-11-29, 11:34
Resoholic Resoholic är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006
Standard Matkostnader

Hej, tänkte återse min gamla kärlek Kykladerna till sommaren. Har tillbringat de senaste tio årens semstrar i Asien så jag vet inget alls om kostnadsläget efter eurons införande... Vi är en familj på två vuxna och en nioårig dotter, vad kostar det t ex att äta säg en souvlaki på en vanlig taverna. Vad är prisskillnaden på bakgata, strand och hamnen "med havsutsikt". Vad kostar en coca cola, en pinnglass etc.
Lite korkade frågor kanske men jag har jättesvårt att få en uppfattning om kostnadsläget, boendepriser är ju däremot lätt att kolla upp. Tacksam för alla uppgifter!

Tycker denna sida i övrigt är väldigt informativ och bra upplagd ! Alla öar ser precis så fina ut som jag minns dem från mitten av 80-tal då jag var "ung" och luffade runt varje sommar. Min favorit då var Paros för att slappa (förutom lite party på Irish Bar) sedan lite mer intensivt på Ios som ändock var så sagolikt vackert. Brukade bo hos en folkilsken gubbe som hette Georgios på Ios, hans hus låg en liten bit ner på "åsnestigen" med en sagolik utsikt och magiska solnedgångar....
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:31.