![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nää, jag taggar inte ner av den enkla anledningen att du inte tycks förstå vad jag menar. DU har valmöjligheter då det gäller båtarna. Många andra har inte det. Det finns t.o.m. människor som inte KAN båtluffa eftersom dom är beroende av sin rullstol t.ex. Det handlar alltså inte om att "VÄRDESÄTTA", utan om MÖJLIGHETEN att alls kunna båtluffa! DET är en himmelsvid skillnad det ![]() ![]() Jag har också åkt med Romilda och kan bara lé åt hennes "charm" och till viss del håller jag med och förstår dej. De valmöjligheterna hade jag också FÖRE 11 maj-00. Numera är mina valmöjligheter begränsade och det är därför jag "taggar" i på ämnet, inte på dej inte!!! Utifrån de hinder jag numera har, ingår BlueStar Ferries i mina möjligheter, dock inte Romilda med medsystrar. I VÄRSTA fall kan jag "klänga" mej upp, att "klänga" ner, och i trängsel är betydligt svårare och leder med automatik till X antal dygns dj-vligare värk innan det ger sej. Vad gäller boendeformen du beskriver så finns den ju redan att tillgå eller hur? Många väljer den formen också. Även här är det bökigt värre. Ska vi åka till, en för oss, ny ö och jag ställer frågor på t.ex. Kalimera så önskar jag svaret i AVSTÅND; t.ex. "det är c:a 75 m till närmaste butik" Inte; "det tar bara ett par minuter till bageriet" Den som skriver kan ju inte veta hur lång tid det tar för MEJ att gå den sträckan. Den tid som en människa med "normalkondis" går 200m tar betydligt längre tid för mej att gå. Vissa dagar avstår jag helt även från att gå en så kort sträcka. Boenden som ligger högt upp= hög mysfaktor. Sorry, det är helt uteslutet för mej eftersom jag inte är massochist. Angående din oro över nedläggande av båtlinjer; den oron är säkert befogad, om inte rederierna satsar på tillgänglighet för ALLA resenärer. Som det är nu så är det en utvald, oskadad skara resenärer som kan nyttja dessa båtar. Titta på Sverige o tågtrafiken ![]() //Birgitta som snart åker och, säkerligen då blit nertaggad ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|