Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-01-13, 11:17
Ripley Ripley är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Lite frågor om chaniakusten

Hej alla Greklandsvänner
Jag fick så mycket bra svar på Kreta forumet så jag provar här med nu när jag vet lite mer. Vi kommer troligtvis (om det finns platser kvar) åka till Kreta i början på juni. Det är vår första utlandsresa så vi har mycket funderingar. För enkelhetens skull kommer vi att flyga frånt Midlanda (Sundsvall) till Chania. Och då vill jag förstås ha tips på var det är bra att bo.

Vi åker med två barn, fyra och två år gamla så vi vill ju gärna ha sandstrand och om jag fattat det hela rätt är det mer sten och klippor längre västerut, eller har jag missuppfattat? Vidare så vill vi ha det så litet och lugnt som möjligt. Ställena vi kollat på är Kolimbari, Daratso, Kato Stalis, Kalamaki, Platania och Agia Marina. Vi vill gärna undvika en lång busstransfer också.

En annan fråga är hur det är med inträdesavgifter på exempelvis Knossos, Samariaravinen och liknande. Vi tycker att utflykterna som resebolagen erbjuder är ganska (eller hutlöst om jag ska vara ärlig) dyra. Vi funderar på att hyra en bil i stället och ta oss dit vi vill. Men om inträdena är dyra är det kanske inte värt att ge sig ut på slingrande bergsvägar med stup och köra själv?

Till sist har det gått genom mina ögon i någon diskussionsgrupp att man kan åka något slags turisttåg till Elafonissi och där resan tar ca 50 minuter. Det lät ju som något spännande för killarna att åka. Vet någon något mer om det?

/Carina

Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:33.