Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #26  
Gammal 2005-06-09, 12:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Tankar om svenska flygplatser

Nu har jag förhoppningsvis fått det här klart för mig:

* Man lämnar bagaget i förvaringsboxarna i hallen som förbinder A- och B-hallen med varann (A och B där man checkar in, alltså). För 1,5 år sen kostade en box 40 dkr vilket du behöver ha i mynt. Det kan ha höjts nu, ser att kabinen höjts från 600 dkr till 640 som du får betala. Den bemannade bagageförvaringen är alltså inte öppen tidigt nästa morgon, den kan du inte använda.

* Därefter går du in genom säkerhetskontrollen. Där visar du bokningsbekräftelsen som du fick när du bokade kabinen.

* Det enda du behöver ha med dig är de kläder du vill ha nästa morgon plus personliga hygienartiklar. Men tandkräm, tvål, tandborste osv finns i kabinen. Beställ väckning - det gör man i receptionen vid kabinerna om jag minns rätt.

* På morgonen går du ut vanliga vägen, genom avgångs/ankomsthallen - precis som om du just landat med ett plan.

* Hämta bagaget i boxen och checka in det som vanligt.

Andra finesser:

* den bar som håller öppet längst på kvällen stänger redan kl 23, det är alltså ingen risk att man avsevärt försvårar den tidiga avresan

* frukost går att få tag även vid de tidigaste avgångarna. Tror vi lyfte 06 nånting ena gången men lyckades få bra frukost ändå.

När jag nu tänker tillbaka på det här blir jag väldigt, väldigt avundsjuk på dig. Hoppas du får en fin resa!
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT