Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2007-02-08, 20:15
Kajode Kajode är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Nacka
Inlägg: 55
Standard Serifos eller Folegandros???

Hej!

Efter ett års uppehåll så är det äntligen dags för en ny öluff i juni/juli, vår fjärde tur. Jag som älskar att planera har redan funderat på vilka öar som ska besökas i sommar. På barnens önskelista står Amorgos, Kofounissi samt Milos, öar som även jag och min man vill återvända till, men en ny ö vore spännande att få in och nu står valet mellan Folegandros och Serifos. Vi hade tänkt börja på Amorgos eller Koufonissi och sedan vidare till den nya ön för att sedan avsluta på Milos. Efter 18 dagar flyger vi hem från Aten. Vad jag vill få ut av en ö är mysiga byar, fina stränder som är lättillgängliga, bra matställen samt en avkopplande och grekisk stämning.

Är det någon barnfamilj som har varit på båda öarna och kan berätta varför de tyckte bäst om den ena och ge råd vilken vi ska välja? Våra barn är 10 och 13 år och jag vet att det förmodligen är lättare att ta sig till Serifos än till Folegandros från Amorgos men bryr mig inte om det utan mer om vilken ö som passar barnfamiljen bäst och våra önskemål.

Tar gärna även emot boendetips på Serifos och Folegandros, bra ställen med fräscha studios, gärna med härlig utsikt och bra läge.

En som läääängtar till det stora blå!

/Karin
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT