![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla vänner,
sitter just nu på en trevlig taverna i hamnen i Chania. Vädret har varit dåligt, regn och 12 C, verkar bli bättre nu. Jag har varit här många gånger senaste åren, men aldrig har jag varit med om ett sådan kaos. Vägen i Ag Marina - Platanias är just nu 1 fil, dvs andra delan är ett stort & djupt dike. Man lägger (äntligen) avlopp och fiberkabel i vägen. Nya affärer har buggts och kan bli klara inom 4-6 veckor (dessa fanns inte i höstas. (Ny affär mitt emot Alexandra Beach) Ny hotell i framför Minoa Palace (Apollo) kommer ej vara klart till sommaren, Minoa Palace störs säkert av bygglärm. Nytt hotell bakom Porto Platanias Resort. Fritidsresor Jasmine village renoveras för fullt. Ny supermarket vid Lidel i Agia Apostoli. Strand: I år verkar det vara sandstrand i Maleme (om ingen storm ta den sanden) Maleme: Man kommer stänga den nästan nerlagda flygplatsen och göra: Golfplats Marina Sandstrand Så om några år 5-10 blir det äntligen möjligt att spela golf på denna sidan av ön. ![]() Om allt går bra, så kan det nog bli fint om 6-8 veckor. Hälsningar Nico |
|
|